احمدی، اصغر (1380)؛ بررسی مسائل و راههای توسعه صادرات صنایع غذایی استان زنجان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت، تهران.
اسدی، مرتضی و مرتضی قرهباغیان (1375)؛ تجارت و توسعه، چاپ اول، مرکز چاپ و انتشارات یاران.
بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نماگرهای اقتصادی، اداره بررسیهای اقتصادی، (1381).
بهنام، سعید (1367)؛ مشکلات و تنگناها و علل رکود صادرات غیرنفتی در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.
توماج، یحیی (1381)؛ مشکلات فعالیتهای صادرکنندگان استان گلستان به کشور ترکمنستان و ارائه راههای مطلوب، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامهطباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت.
خطیبی، مهدی (1377)؛ آثار سیاستهای اقتصادی دولت بر توسعه صادرات منسوجات ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.
دهقان، پیر ابراهیم (1377)؛ راهبرد توسعه صادرات با تاکید بر صنعت پتروشیمی در ایران، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.
دیوید فرد آر. (1380)؛ مدیریت استراتژیک، مترجمین: علی پارساییان و سیدمحمد اعرابی، چاپ دوم، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی.
سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، حسابهای ملی ایران ، مرکز آمار ایران، (1381).
سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور، گزارش اقتصادی سال 1377، جلد دوم، معاونت امور اقتصادی و هماهنگی دفتر اقتصاد کلان، انتشارات سازمان برنامه و بودجه، (1379).
شمائی، عبدالعزیز (1379)؛ عوامل مهم بازدارنده صادرات مواد غذایی فرآوری شده کشور به امارات متحده عربی، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامهطباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت.
صداقت کیش، جمشید (1352)؛ صنایع در توسعه اقتصادی ایران، سازمان چاپ خوشه، تهران.
غرایاق شمس ایلی، شیرین (1376)؛ بررسی و تحلیل توسعه صادرات قطعات ریختگری خودرو در ایران، پایاننامه دانشجویی، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت.
فتحی، سعید (1381)؛ ارائه روشی برای اولویتبندی صنایع ایران بر مبنای قابلیت بازارسازی بینالمللی در تجارت الکترونیکی، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
فلاح، عباس (1381)؛ بررسی موانع و تنگناهای موجود در صادرات نرمافزارهای چند رسانهای، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه علامهطباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت.
قلعهئیها، سعید (1376)؛ بررسی عوامل موثر بر توسعه صادرات خشکبار، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده مدیریت.
کاظمیان، زهرا (1378)؛ بررسی صادرات صنایع نساجی ایران و راههای توسعه آن، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تهران، دانشکده اقتصاد.
گمرک جمهوری اسلامی ایران، سالنامه آمار بازرگانی خارجی جمهموری اسلامی ایران، دفتر آمار و خدمات ماشینی، (1381).
محمدی، علی (1374)؛ تعیین عوامل موثر در توسعه صادرات محصولات کشاورزی (میوه و ترهبار)، پایاننامه کارشناسی ارشد، تهران، دانشگاه تربیت مدرس، دانشکده علوم انسانی.
معتمدی، ناصر (1350)؛ ضرورت صنعتی شدن ایران یا افزایش قدرت تولید ملی، تهران اکونومیست.
میر، جرالد (1378)؛ مباحث اساسی اقتصاد توسعه، مترجم: غلامرضا آزاد(ارمکی)، چاپ اول، تهران، نشرنی.
نادری ابوالقاسم، احمد اخوی و شیرین حکیمی (1371)؛ بررسی مسائل و مشکلات صادرات غیر نفتی، تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ دوم.
نوفرستی، محمد و فرنوش ناصرشریعتی (1376)؛ گردآوری و تنظیم آمارهای اقتصادی 1374-1338، با همکاری غلامرضا کیوان، مریم درآبادی، محمدرضا آیینفراز، محمود وحضرنیا، معاونت امور اقتصادی وزارت اقتصاد و دارایی، چاپ اول، تهران.
نهاوندیان، محمد (1380)؛ افقها و عبرتها در سیاستگزاری بازرگانی، چاپ اول، شرکت چاپ و نشر بازرگانی وابسته به موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.
هاشمیان مسعود (1378)؛ تعیین اولویتهای سرمایهگذاری صنعتی جهت تقویت مزیتهای نسبی صادرات صنعتی، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول.
هریسون جفری و کارون جای (1380)؛ مدیریت استراتژیک، مترجم: بهروز قاسمی، تهران، انتشارات آبتین، چاپ دوم.
Chaffy, Dave (2002); E-business and E-commerce Management, 1st ed, NY: Prentice - Hall.
Des G. G., Miller A. (1993); Strategic Management, 1st Ed., McGraw-Hill.
Do. W., Nielson.u.o, Tan. C. M, (2002); "Using Corporate Websites for Export Marketing", Journal of Advertising Research, pp. 105-115.
Dunning.j.h, Wymbas C. (2001); "The Challenge of Electronic Markets for International Business Theory", International Journal of the Economics of Business, 1 (2), pp. 273-301.
Hax A. C., Majlut N. S., (1996); The Strategy Concept and Process, 2nd Ed, Prentice-Hall, International Edition.
Hitt M. A., Ireland R. D., Hodkisson R. E. (1999); Concepts of Strategic Management Competitiveness and Globalization, 3rd Edition, South Western College Poblishing.
Hoffman Donna L., Thomas P. Novak, and Patrali Chatterjee (2000); "Commercial Senarios for the Web; Opportunities and Challenge", The Journal of Computer-Mediated Communication, 1 (3).
Hunger D., Wheelen T. (2001); Essentials of Strategic Management, 2nd Edition, Prentice-hall.
James, J. (2001); "Information Technology Transaction Costs and and Patterns of Globalization in Developing Countries", Review of Social Economy, 4 (4), December, pp. 507-519.
Johnes, S. T. and Harrison, J. S. (1998); Strategic Management of Organizations and Stakeholders: Concepts, 2nd Ed, ITP.
Johnson G., Scholes K. (1993); Exploring Corporate Strategy: Text and Cases, 3rd Ed, Prentice-Hall.
Kaleka, Anna (2002); "Resources and Capabilities Driving Competitive Advantage in Export Markets: Guides for Industrial Exporters", Industrial Marketing Management, 31, pp. 273-283.
Kalakota, Ravi and Marcia Robinson (2001); E-Business 2.0 Roadmap for Success, Addison Wesley.
Kiang Melody Y., Robert T. Chi, (2001); "A Framework for Analyzing the Potential Benefits of International Marketing", Journal of Electronic Commerce Research, 2 (4), pp. 157-163.
Lawrence J. L. (2000); Economic Globalization and the Information Technology Revolution, December, Avaliable at: www.stanford.edu/~ljlau/Presentations/Presentations/CPPCC.PDF
Leonidou Leonidas C., (2000); "Barriers to Export Management, An Organizational and Internationalization Analysis", Journal of International Management, 6, pp. 121-148.
Leyland F., Pierre R. Berthon, Richard T. Watson, and George M. Zinkhan, (2002); "The Internet and the Birth of Real Consumer Power", Business Horizones, , july-August. Pl-7-14.
Mahadevan, B. (2000); "Business Models for Internet Based E-Commerce", California Management Review, 42 (4).
Morgan, Robert E., Constantine S. Katisi, (1998); Industrial Marketing Management, 27, pp. 161-176.
Mehrtens, J., Cragg, PB and Mills, AM, (2001); "A Model of Internet Adoption by SMEs", Information and Management, 39, pp. 165-176.
Pearse J. A., Robinson R. B., (1988); Strategic Management: Strategy Formulation and Implementation, 3rd Ed., Irwin Jappan.
Poon, S. and Swatman PMC, (1999); "An Exploratory Study of Small Buisness Internet Commerce Issues", International and Management, 35, pp. 9-18.
Porter M. E. (1985); Competitive Advantage, New York: The Free Press, pp. 37-43.
Porter M. E. (1979); "How Competitive Forces Shape Strategy", Harvard Business Review, 57 (2), March-April, pp. 137-45.
Porter, M.E. (1990); The Competitive Advantage of Nations, The Free Press: New York.
Prasad, VK, Ramamurthy, K. and Naidu, GM, (2001); "The Influence of Internet-Marketing Integration on Marketing Competencies and Export Performance", Journal of International Marketing, 9 (4), pp. 82-110.
Rayport Jeffrey F., Bernard J. Jaworski (2001); Introduction to e-Commerce, McGraw-Hill.
Samiee, Saeed. (1998); "Exporting and Internet: A Conceptual Perspective", International Marketing Review, 15 (5), pp. 413-425.
Shin, N. (2001); "Strategies for Competitive Advantage in Electronic Commerce", Journal of Electronic Commerce Research, 2 (4), pp. 164-171.
Sorensen, Ollav Jull, Seth Buatsi, (2002); "Internet and Exporting: The Case of Ghana", Journal of Business and Industrial Marketing, 17 (6).
Teo, Thompson S. H., Margaret Tan, (1998); "An Empirical Study of Adoptors and Non-Adopters of the Internet in Singapore", Information and Management, 34, pp. 339-345.
Timmers, P. (1998); "Business Models for Electronic Markets", European Commission, Directorate-General III, April.
Timmers P., (2000); Electronic Commerce: Strategies and Models for Business to Business Trading, England: John Willey & Sons Ltd.
Tissen, James H., Richard W. Wright, Ian Turner, (2001); "A Model of e-Commerce Use by Internationalizing SMEs", Journal of International Management, 7, pp. 211-233.
UNCTAD (2002); Electronic Commerce and Development.
www.WTO.org\International Trade Statistics. (1998, 1999, 2000, 2001) .