آذربایجانی، کریم.، راکی، مولود و رنجبر، همایون. (1390). تأثیر متنوعسازی صادرات بر بهرهوری کل عوامل تولید و رشد اقتصادی (رویکرد دادههای تابلویی در کشورهای گروه دی هشت). فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال اول، شماره 3، صص 201-165.
آهنگری، عبدالمجید.، رضایی، محمد و جوکار، یلدا. (1394). بررسی تاریخی نقش نفت در اقتصاد ایران با تأکید بر بیماری هلندی (درسهایی برای آینده). چهارمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، "پیشرفت ایران، گذشته، حال و آینده"، مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، 30/02/1394.
اربابیان، شیرین.، یزدانی، مهدی و خلیلی اردلی، صدیقه. (1395). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه تجارت صنعتی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره 20، شماره 79، صص 66-35.
تقوی، مهدی و نعمتیزاده، سینا. (1383). اثر متغیرهای کلان اقتصادی بر صادرات غیرنفتی در اقتصاد ایران. پژوهشنامه اقتصادی، دوره 4، شماره 3، صص 96-71.
جلیلی، زهرا. (1392). بررسی رابطه بین صادرات غیرنفتی، سرمایهگذاری خارجی و رشد اقتصادی در کشورهای منطقه منا. فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال چهارم، شماره 13، صص 42-29.
جوادیان، عاطفه و گنجی قاسمپور، سیده فاطمه. (1392). مطالعه تئوریک تجربی راهکارهای توسعه صادرات غیرنفتی. اولین کنفرانس بینالمللی حماسه سیاسی (با رویکردی بر تحولات خاورمیانه) و حماسه اقتصادی (با رویکردی بر مدیریت و حسابداری)، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، 24 و 25 بهمن ماه 1392.
جهانگرد، اسفندیار. (1385). اقتصاد فناوری اطلاعات و ارتباطات. تهران، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، چاپ اول.
حاجی کریمی، عباسعلی، جمالیه بسطامی، بهتاش و مکیزاده، وحید. (1389). بررسی تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در بازارهای بینالمللی صنعتی (مطالعه موردی شرکتهای صادراتی شهر تهران). فصلنامه چشمانداز مدیریت بازرگانی، شماره 1، پیاپی 34، صص 22-9.
دژپسند، فرهاد و کرمی، مریم. (1388). بررسی اثر تجارت الکترونیک بر صادرات غیرنفتی. فصلنامه علوم اقتصادی، شماره 8، صص 52-29.
راعی، محسن و راعی، منیره. (1396). ارزیابی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات کالاهای ساخته شده کشورهای منتخب اسلامی. فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3، شماره 2، صص 187-179.
رسولینژاد، احسان و نوری، مهدی. (1388). اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال ایران. مجله تحقیقات اقتصادی، دوره 44، شماره 4، صص 107-87.
سلمانی، بهزاد.، محمدزاده، پرویز و ذوالقدر، حمید. (1394). بررسی تأثیر عوامل اقتصادی بر نفوذ اینترنت در کشورهای درحال توسعه. فصلنامه نظریههای کاربردی اقتصاد، سال دوم، شماره 2، صص 102-81.
شاهآبادی، ابوالفضل.، ترکاشوند، اسحاق و ثمری، هانیه. (1396). وفور منابع طبیعی و صادرات غیرنفتی: رهیافت GMM. فصلنامه مطالعات و سیاستهای اقتصادی، دوره 13، شماره 1، صص 80-55.
شاهآبادی، ابوالفضل و ثمری، هانیه. (1396). عوامل مؤثر بر صادرات مبتنی بر فناوری برتر با استفاده از روش سیستم معادلات همزمان. فصلنامه تحقیقات مدلسازی اقتصادی، سال هفتم، شماره 27، صص 122-85.
علیدوستی، سیروس. (1389). عوامل مؤثر بر توسعه فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط. فصلنامه علمی و پژوهشی علوم و فناوری اطلاعات، دوره ۲۵، شماره ۳، صص ۵۲۹- ۵۴۸.
فطرس، محمدحسن.، قربان سرشت، مرتضی و طاهری طلوع، معصومه. (1394). گسترش واردات فناوری اطلاعات و ارتباطات، متغیرهای کلان و رشد اقتصادی: رویکرد گشتاورهای تعمیمیافته (مطالعه موردی کشورهای اوپک). فصلنامه اقتصاد مقداری، دوره 2، شماره 2، صص 21-1.
متولی، حشمت. (1394). نقش فناوری اطلاعات در صادرات نفت و گاز. کنفرانس بینالمللی پژوهش در مهندسی، علوم و تکنولوژی. استانبول: 06/02/1394. html.365_RSTCONF01-RSTCONF01-Paper/com.civilica.www://h.
محنت فر، یوسف و خاکپور، حسین. (1393). ارزیابی میزان صادرات غیرنفتی و اثر آن بر رشد اقتصادی در ایران: یک تحلیل تجربی (1383-1355). مجله اقتصادی، دوره 5، شمارههای 51 و 52، صص 112-91.
Akanbi, S. B., Alagbe, H. A., Yusuf, H. A. & Oluwaseyi, M. H. (2017). Exchange rate volatility and non-oil exports in Nigeria: An empirical investigation. Journal of Emerging Economies and Islamic Research, 5(2): 5-15.
Al-Ghamdi, A. A. & Saleem, F. (2016). The impact of ICT applications in the development of business architecture of enterprises. International Journal of Managerial Studies and Research, 4(4): 22-28.
Al - Ghamdi, S. & Bach, C. (2014). Technological factors to improve performance of marketing strategy. http:// www.asee.org / documents / zones / zone1 / 2014 / Student /PDFs/15.pdf.
Arellano, M. & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies No 97: 58-277.
Arellano, M. & Bover, O. (1995). Another look at the instrumental-variable estimation of error-components models. Journal of Econometrics, 68(1): 29-51.
Asongu, S. A. & Nwachukwu, J. C. (2017). The Role of Openness in the Effect of ICT on Governance. African Governance and Development Institute(AGDI), Working Paper, WP/17/050.
Balogun, E. D. (2007). Exchange rate policy and export performance of WAMZ countries. MPRA_paper_6233.pdf.
Baltagi, B. H. (2005). Econometric analysis of panel data. John Wiley & Sons Inc, 3rd Edition, New York, USA.
Biswas, T. & Kennedy, P. L. (2016). The effect of the Internet on Bilateral Trade. Annual Meeting, February 6-9, 2016, San Antonio, Texas from Southern Agricultural Economics Association.
Blundell, R. & Bond, S. (2000). GMM estimation with persistent panel data: An application to production functions. Econometric Reviews, 19(3): 321-340.
Foroudia, P., Gupta, S., Sivarajah, U. & Broderic, A. (2018). Investigating the effects of smart technology on customer dynamics and customer experience. Computers in Human Behavior, 80: 271-282.
Grazzi, M. & Jung, J. (2016). Information and communication technologies, innovation, and productivity: Evidence from firms in Latin America and the Caribbea.103-135. DOI: 10.1057/978-1-349-58151-1_4.
Grossman, G. N. and Helpman, E. (1991). Trade, knowledge spillovers, and growth. Europen Economic Review, 35(2-3): 517-526.
Hagsten, E. & Kotnik, P. (2013). ICT as facilitator of internationalisation in SMEs. Conference on Entrepreneurship, Innovation and Enterprise Dynamics, OECD Paris, 8-9 December 2014.
Hasanov, F. & Samadova, I. (2013). The impact of real effective exchange rate on the non-oil export: The case of Azerbaijan. MPRA Working Paper, 29556.
Khan, A. G. (2016). Electronic commerce: A study on benefits and challenges in an emerging economy. Global Journal of Management and Business, 16(1):18-22.
La Rovere, R. L. (1996). IT diffusion in small and medium-sized enterprises: Elements for policy definition. Information Technology for Development, 7(4): 169-181.
Levenburg, N. M. (2005). Does size matter? Small firms’ use of e-business tools in the supply chain. Electronic Markets, 15(2): 94-105.
Liu, L. & Nath, H. K. (2013). Information and communications technology (ICT) and trade in emerging market economies. Emerging Markets Finance and Trade. 49(6): 67-87.
Majeed, M. T. & Ahmad, E. (2006). Determinants of exports in developing countries. The Pakistan Development Review, 45(4): 1265-1276.
Makanyeza, C. & Ndlovu, A. (2016). ICT usage and its effect on export performance: Empirical evidence from small and medium enterprises in the manufacturing sector in Zimbabwe. Botswana Journal of Business, 9(1): 21-36.
Meltzer, J. P. (2015). The internet, cross-border data flows and international trade. Asia & The Pacific Policy Studies, 2(1): 90-102.
Migiro, S. O. and Ocholla, D. N. (2005). Information and communication technologies in small and medium scale tourism enterprises in Durban, South Africa. Information Development, 21(4): 283-294.
Munir, K. & Javed, Z. (2018). Export composition and economic growth: evidence from South Asian countries. South Asian Journal of Business Studies, 7(2): 225-240.
Nasir, Sh. & Calirajan, K. (2016). Modern services export performances among emerging and developed Asian economies. ADB Working Paper Series on Regional Economic Integration, 143: 1-33.
Nijssen, E. J., Douglas, S. P. & Calis, G. (1999). Gathering and using information for the selection of trading partners. European Journal of Marketing, 33(1/2):143-162.
Pohjola, M. (2002). Information technology, productivity, and economic growth: International evidence and implications for economic development. New York: Oxford University Press.
Ozcan, B. & Nath, H. (2016). Information and communication technology (ICT) and international trade: Evidence from Turkey.Working Papers, 1609: 1-47.
Raheem, I. (2016). Analysis of the effects of oil and non-oil export on economic growth in Nigeria. https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01401103.
Tan, Z. A. and Ouyang, W. (2004). Diffusion and impact of the Internet and e-commerce in China. Electronic Markets, 14(1): 25-35.
Xing, Z. (2017). The impacts of information and communications technology (ICT) and E-commerce on bilateral trade flows, International Economics and Economic Policy; In Press, 5 April 2017, 1-22.
Yaffee, R. (2003). A primer for panel data analysis. Social Sciences, Statistics and Mapping, New York University, 10.
Zada, N., Muhammad, M. & Bahadar, K. (2011). Determinants of exports of Pakistan: A country-wise disaggregated analysis. The Pakistan Development Review, 50(4): 715-732.