ابراهیم منبع، نسترن (1395). بررسی تأثیرات بازاریابی الکترونیک در افزایش فروش صنایعدستی. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی- بازرگانی بینالملل. دانشگاه پیام نور هرمزگان.
اعرابی نائینی، ریحانه (1395). بررسی نقش یهودیان ایران در تجارت و معرفی فرش ایران (از دوره قاجاریه تا شروع انقلاب اسلامی). پایاننامه کارشناسی ارشد هنر دانشگاه هنر تهران.
امانیان بیدختی، پروانه (1393). نقش تعاونیها در میزان درآمد زایی و افزایش سرمایهگذاری در حوزه صنایعدستی (تعاونیهای فرش دستبافت فرش استان خراسان رضوی). پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش در هنر. دانشگاه امام رضا (ع).
آسترکی، حامد (1393). بررسی رابطه اعتبار هویتسازمانی (پرستیژ برند) با وفاداری مشتری در صنعت فرش دستبافت (مطالعه موردی: شرکت سهامی فرش ایران). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر اسلامی تبریز.
بابایی، مرجان (1392). بررسی تأثیر الکترونیکی (کاربرد اینترنت) بر عملکرد بازاریابی صادرکنندگان فرش دستبافت در تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
بورکل، ژان و بورکل، دانیل (1389). فرش ایران. تهران: انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا.
پیچاقیان، مزدک (1393). بررسی تأثیر رابطه احساسی بین خریدار- فروشنده بر نیت خرید. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه گیلان.
تبریزی، رقیه؛ لاکدشتی، ابوالفضل؛ موتمنی، همایون (1391). بازیابی تصویر مبتنی بر محتوا با استفاده از ویژگیهای شکل و رنگ. دومین کنفرانس ملی مهندسی نرمافزار. دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان.
نجارفیروزجایی، محمد (1384) بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای فرش دستبافت در بازار داخلی، طرح پژوهشی مرکز تحقیقات فرش دستباف.
جمشیدی، غلامرضا (1391). نقش رفتار تجاری فروشندگان صنایعدستی در بازاریابی مطلوب گردشگران خارجی (فرش دستبافت تهران). پایاننامه کارشناسی ارشد علوم انسانی. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
چراغی، داوود (1388). راهکارهای توسعه بازار داخلی فرش دستبافت ایران. طرح پژوهشی مرکز ملی فرش ایران.
حشمتی رضوی، فضلالله (1392). تاریخ فرش (سیر تحول و تطور فرشبافی ایران). ناشر: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهی.
خاتمی نو، علیرضا؛ محمدی، آیدا؛ گلشناس راد، مژده (1393). بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش. اولین کنفرانس بینالمللی اقتصاد، مدیریت، حسابداری و علوم اجتماعی. شرکت کارآفرینان دانشگاهی منطقه آزاد انزلی.
خرمی، مینا(1395). شناسایی عوامل موثر در خرید فرش دستبافت و بررسی الگوهای متفاوت مصرف آن. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر تهران. دانشکده هنرهای کاربردی.
خویه، علی (1395). شیوههای بازاریابی و فروش فرش. وبسایت khooyeh.ir.www بازیابی شده در 20 مرداد 1396.
دربان فولادی، محبوبه (1393). بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی بر رضایت مصرفکنندگان محصولات هنری در رتبهبندی آنها (فرشهای دستی). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه بینالمللی امام رضا (ع).
رحیمپور، شهدخت (1391). بازاریابی خلاق فرش دستباف. وبسایت انجمن علمی فرش ایران. icsa.ir. بازیابی شده در تاریخ 20 مرداد 1396.
رضائیان فردویی، صدیقه؛ فتحیان بروجنی، محمد (1383) نقش و اهمیت تبلیغات الکترونیک در صنعت فرش ایران. مجله مدیریت فردا. شماره 5 و 6، ص 51-59.
رمضانپور، بهاره (1393). مطالعه تطبیقی طرح و رنگ قالیهای دوره صفوی در تبریز و اصفهان. پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش هنر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد.
زندوی، محدثه (1393). بررسی تأثیر منابع شرکتهای تولیدی بر دستیابی به اهداف حضور در نمایشگاه تجاری (موردمطالعه: نمایشگاه تجاری بوشهر). پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت. دانشگاه خلیجفارس.
ژوله، تورج (1391). شناخت فرش، برخی منابع نظری و زیرساختهای فکری. انتشارات یساولی
سروش، علی (1390). بررسی عوامل مؤثر استراتژیک بر توسعه صادرات فرش دستبافت ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد دانشگاه پیام نور تهران.
شاهسوارپور آذری، جبیب (1390). بررسی تأثیر مرکز ملی فرش ایران برافزایش صادرات فرش دستباف. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت، دانشگاه پیام نور تهران.
شهابی، مهدی رضا (1392). کاربرد بازیابی تصاویر مبتنی بر محتوی برای تجارت الکترونیک صنعت فرش. پایاننامه کارشناسی ارشد فنی و مهندسی. دانشگاه سیستان و بلوچستان.
صباحی، سید طاهر (1393). قالین؛ تاریخ و هنر قالیبافی مشرق زمین. جلد اول. انتشارات: گویا، فرهنگستان هنر.
صوراسرافیل، شیرین (1371). طراحان بزرگ فرش ایران؛ سیری در مراحل تحول طراحی فرش. تهران: انتشارات صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، سروش.
ضمیری، چکامه (1395). سنتگرایی و سنتگریزی در طرح و رنگ فرش دستبافت ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد طراحی فرش. دانشگاه هنر تهران.
عابد، محمدرضا (1394). تبلیغات فرش دستباف. طره. دوماهنامه اطلاعرسانی، آموزشی و تحلیلی فرش دستباف.
عبدالبقایی، سعیده السادات (1395). مقایسه عوامل مؤثر بر ارتقای صادرات فرش دستبافت و ماشینی ایران. پایاننامه کارشناسی ارشد اقتصاد و مدیریت فرش، دانشگاه علم و هنر یزد.
فرجی، مرتضی؛ روستا سکه روانی، علیرضا (1386) بررسی مقایسهای کانالهای توزیع فرش دستبافت ایران در کشورهای هدف با تأکید بر نقش ایرانیان در این کانالها، دومین سمینار ملی و تحقیقاتی فرش دستباف، تهران.
قمصری، احسان؛ جهانگیر، علی (1381). تحقیق پیرامون روشهای استاندارد کردن مواد اولیه فرش دستباف. طرح پژوهشی مرکز تحقیقات فرش دستباف.
کاتب، مهدی (1392). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر رشد بنگاههای کوچک و متوسط (SME) صادرکننده فرش. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی.
کرم نژاد، محمد. تحقیق پیرامون مشکلات و موانع داخلی توسعه صادرات فرش دستبافت ایران (با تأکید به قوانین مقررات و بخشنامهها). طرح پژوهشی مرکز تحقیقات فرش دستباف.
کریمی اره کمر (1390). رابطه بازار هدف با طراحی و رنگآمیزی قالی قم و ارائه راهکارهایی جهت کسب سهم بیشتر در بازار. پایاننامه کارشناسی ارشد پژوهش در هنر. دانشگاه هنر و معماری کاشان.
کی نشان، یلدا (1395). شناسایی و تحلیل عوامل مؤثر بر قیمت فرش دستباف. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه هنر اصفهان.
ملول، غلامعلی (1384). بهارستان؛ دریچهای به قالی ایران. انتشارات زرین و سیمین.
میرمحمدی، سیدمرتضی (1393). استراتژی قیمتگذاری فرش دستبافت در شرکت سهامی فرش ایران. مجله بینالمللی تخصصی صنعت نساجی ایران صنعت فرش ماشینی، الیاف مصنوعی، منسوجات بی بافت.
نایینی، زهرا (1394). شناسایی و اولویتبندی عوامل مؤثر بر توسعه برند فرش دستبافت اصفهان (موردمطالعه اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستبافت استان اصفهان).
نجارفیروزجایی، محمد؛ رمضان پور؛ منصوری، محمد؛ بروزیان، صمد؛ رحیمی، عباس؛ رحمانی؛ علی(1384) بررسی عوامل مؤثر بر تقاضای فرش دستبافت در بازار داخلی، طرح پژوهشی مرکز تحقیقات فرش دستباف.
نجفی، اسداله (1389). بهکارگیری فرآیند تحلیل شبکهای (ANP) در تحلیل چالشهای ساختاری و محیط اجرایی سازمان در مدیریت پروژهها. نشریه بینالمللی مهندسی صنایع و مدیریت تولید. شماره 1. جلد 21. ص 63- 76.
وصالی، نادر (1395). بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم خرید واردکنندگان فرش دستبافت ایرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی – تولید و عملیات. دانشگاه هرمزگان.
وند شعاری، علی (1391). آسیبشناسی صادرات سنتی فرش دستبافت ایران با تأکید بر فناوری اطلاعات. طرح پژوهشی مرکز ملی فرش ایران.
یزدی سرشت، داود (1375). نقش نمایشگاه بینالمللی بازرگانی تهران در بازاریابی محصولات شرکتهای ایرانی. پایاننامه کارشناسی ارشد علوم اداری و مدیریت.
یلی، فرهاد (1373). بررسی اثر توزیع درآمد بر تقاضای محصول. پایاننامه کارشناسی ارشد اقتصاد. دانشگاه شهید بهشتی.
یوسفی، عذرا (1395). بررسی عوامل مؤثر بر قیمتگذاری فرش دستبافت (موردمطالعه: فرش مشهد). پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علم و هنر یزد.
یوسفی، نسیبه (1390). بررسی عوامل آمیخته بازاریابی درفروش شرکتهای صادرات فرش استان تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.
Bozdag, C. E., Kahraman, C., & Ruan, D. (2003). Fuzzy group decision making for selection among computer integrated manufacturing systems. Computers in Industry, 51(1), 13–29. Https://doi.org/10.1016/S0166-3615(03)00029-0.
Chang, D.-Y. (1996). Applications of the extent analysis method on fuzzy AHP. European Journal of Operational Research, 95(3), 649–655. Https://doi.org/10.1016/0377-2217(95)00300-2
Cheng, C.-H. (1997). Evaluating naval tactical missile systems by fuzzy AHP based on the grade value of membership function. European Journal of Operational Research, 96(2), 343–350. Https://doi.org/10.1016/S0377-2217(96)00026-4
Deng, H. D. H. (1999). Multicriteria analysis with fuzzy pairwise comparison. FUZZ-IEEE’99. 1999 IEEE International Fuzzy Systems. Conference Proceedings (Cat. No.99CH36315), 2(x), 726–731. Https://doi.org/10.1109/FUZZY.1999.793038
Fine, S. H. (2017). Introduction to social marketing. In Marketing the Public Sector (pp. 1-12). Routledge.
Mohanty, R. P., Agarwal, R., Choudhury, A. K., & Tiwari, M. K. (2005). A fuzzy ANP-based approach to R&D project selection: a case study. International Journal of Production Research, 43(24), 5199-5216.
Niemira, M. P., & Saaty, T. L. (2004). An analytic network process model for financial-crisis forecasting. International Journal of Forecasting, 20(4), 573-587.
Veerayangkur, V. (2018). Can Marketing Proposition Based On Values In Thai Society Affect Consumers’ Feeling?. Journal Of Fundamental And Applied Sciences, 10(1s), 969-983.