اسلامی، رضا و محمدی، کمال.(1389). «بررسی مکانیسم های انتقال فناوری و تجاری سازی تحقیقات در همکاری های سه جانبه دانشگاه، دولت و صنعت ایران». مجموعه مقالات نهمین همایش مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، 8 و 9 آذرماه، تهران.
امانی، جواد؛ خضری آذر، هیمن و محمودی، حجت. (1391). معرفی مدل یابی معادلات ساختاری به روش حداقل مجذورات جزئی(PLS-PM)، مجله برخط دانش روان شناختی، سال اول، شماره 1 خرداد، صص 55-41.
پور عزت، علی اصغر؛ قلی پور، آرین و ندیرخانلو، سمیرا. (1389). «شناسایی و اولویت بندی عوامل اثرگذار در تجاری سازی دانش در دانشگاهها». فصلنامه علمی- پژوهشی توسعه کارآفرینی، شماره 7، بهار، صص 66-35.
خاکی، خلامرضا. (1382). روش تحقیق با رویکردی به پایان نامه نویسی. چاپ اول، انتشارات بازتاب، تهران.
داوری، علی و رضازاده، آرش. (1392). مدل سازی معادلات ساختاری با نرم افزار PLS. چاپ اول، انتشارات جهاد دانشگاهی، تهران.
دلاور، علی. (1376). روش تحقیق در روان شناسی و علوم تربیتی. چاپ دوم، انتشارات موسسه نشر ویرایش، تهران.
رادفر، رضا؛ خمسه، عباس؛ مدنی، حسام الدین.(1388). «تجاری سازی عامل موثر در توسعه فناوری و اقتصاد». فصلنامه تخصصی پارک ها و مراکز رشد شماره 20، صص 40-33.
عباسی اسفنجانی، حسین و فروزنده دهکری، لطف اله. (1393). شناسایی و تبیین عوامل تعیین کننده در تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی. سال ششم، شماره 4، پاییز و زمستان، صص46-33
عباسی اسفنجانی،حسین.(1385).«چارچوبی برای پشتیبانی مدیریت دانش فنی».مجله تدبیر،اسفند، سال هفدهم شماره178 صص79-74 .
علوی، موسی. (1392). مدل یابی معادلات ساختاری در پژوهش های مرتبط با آموزش علوم سلامت: معرفی روش و کاربرد آن. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی، شهریور، 13(6)، صص 530-519.
علی احمدی، علیرضا؛ فروزنده دهکردی، لطف اله و عباسی اسفنجانی، حسین. (1389). شناسایی ابزارهای حمایتی دولت ها برای تجاری سازی تحقیقات دانشگاهی.فصلنامه رهیافت،
مرکز تحقیقات سیاستهای علمی کشور، شماره47، پائیز و زمستان، صص56-45.
فیروزمنش، محمدرضا. (1389). «تجاری سازی تحقیقات در شرکت های بافناوری برتر». نهمین کنفرانس سالانه انجمن تخصصی تحقیق و توسعه وزارت صنایع و معادن ایران، تهران.
کلانتری، خلیل. (1388). مدل سازی معادلات ساختاری در تحقیقات اجتماعی- اقتصادی. چاپ اول، انتشارات فرهنگ صبا، تهران.
مقیمی، سیدمحمد؛ صدیق زاده، اصغر؛ جعفرزاده کوچکی، احمد. (1389). «تأثیر عوامل محیطی بر تجاری سازی ایده ها و نتایج تحقیقات». فصلنامه مطالعات مدیریت راهبردی، شماره 2 تابستان، 126-113.
مهدوی، محمدنقی.(1387).تجاری کردن تکنولوژی. چاپ چهارم، انتشارات انجمن تخصصی مراکز تحقیق و توسعه صنایع و معادن، تهران.
نیکنام، منوچهر؛بهبودی، مهدی؛ جلیلی، نازنین.(1389).«شناسایی عوامل موثر بر تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی و ارائه الگوی ملی»: مورد مطالعاتی سازمان تبلیغات اسلامی. مجموعه مقالات اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، بهمن ماه، شیراز.
Allen Consulting Group.(2004). “Building Effective Systems for the Commercialization of University Research”. Prepared for Business Council of Australia and Australian Vice- Chancellors` committee.
Andrew O. Martyniuk, Ravi K. Jain, Harry J. Stone,(2003). “Critical success factors and barriers to technology transfer: case studies and implications”, International Journal of Technology Transfer and Commercialisation, Vol. 2, No.3 pp. 306-327.
Baldini, N., Grimaldi, R., Sobrero, M., (2006), “Institutional changes and the commercialization of academic knowledge: A study of Italian universities’ patenting activities between 1965 and 2002”, Research Policy Vol.35: 518–32.
Bandarian, R. (2008). “Measuring Commercial Potential of Technology with Fuzzy logic”, Journal of Science & Technology Policy, 1(1), pp. 15-32.
Bandarian, R. (2005). “Enablers of Commercialization in Research Organizations”. Proceeding of International Management Conference, Sharif University of Technology, Iran.
Braun, M., Brown, D., Graf,G., Leroyer, J., Sabisch, H., Meissner, D., Rouach D., Santi, P. (2000). “Getting More Innovation from Public Research”,European Commission, Enterprise Directorate General, P.4-6,
http://www.cordis.lu/innovationpolicy/studies/published.htm
Chen, C.J., Chang, C.C., & Hung, S.W. (2011). Influences of technological attributes and environmental factors on technology commercialization. Journal of Business Ethics, 104(4), 525-535.
Diane, A.I.(2004).”S&T Commercialization of Federal Research Laborites and University Research”, Carleton University Eric Sport, School of Business, Canada.
Ferasatkheh, M. (2010). A survey of interactions between higher education and other systems of production and services. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education, 16 (3), 45-64 (in Persian).
Forouzandeh, D. L, Sarlak, M. M.,Pourezzat, A. A. and Ghorbani, A. (2012). “A Comprehensive Conceptual Framework for the E-Government Realization”, Australian Journal of Basic and Applied Sciences, 6(8): 50-64.
Industry Canada (2006). “People and Excellence: the Heart of Successful Commercialization”, Volume II, Supporting Material. Ottawa, Industry Canada.
Jalili, N. Mousakhani, M., Behboudi, M.(2011). “Nationalized Model For Commercialization”, Field Study In Iran. Interdisciplinary Journal of Research in Business Vol. 1, Issue. 4, April (pp.118-129).
Krabel, S & Schacht, A (2012). the influence of leadership on academic scientists' propensity to commercialize research findings, Jena Economic Research Papers, No. 2012,027. PP 1-22.
Masudian, P; Farhadpoor, M.R, and Ghashgayizadeh, N., (2013). “Commercializing University Research results: A Case Study by Behbahan Islamic Azad University”, Library Philosophy and Practice (e-journal). PP. 1-19.
MirzaeiAhranjani, H., & Amiri, M. (2002). “Developing a Three Dimensional Model for Analysis of Philosophical Bases and Fundamental Sub Structures of Management Theories”, Iran. Journal of Management Knowledge, 3-21.
Spilling, O.R., 2004, “Commercialization of knowledge–conceptual framework”, 13th Nordic Conference on Small Business (NCSB) Research, University of Adelaide, South Australia.
Swedish Institute for Growth Policy Studies, ITPS,(2004) "Commercialization of Research Results in the united states. An overview of federal and academic technology transfer.