خدادادکاشی، فرهاد (1379). ارزیابی قدرت و حجم فعالیتهای انحصاری در اقتصاد ایران، ناشر: موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران، چاپ اول.
- خدادادکاشی، فرهاد (1389). اقتصاد صنعتی (نظریه و کاربرد)، تهران: سازمان مطالعات و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت)، مرکز تحقیق و توسعه علومانسانی، چاپ دوم.
- خدادادکاشی، فرهاد؛ نورانیآزاد، سمانه و گراوند، خدیجه (1394). مقایسه تطبیقی قدرت انحصاری درصنعت لاستیک و پلاستیک ایران، فصلنامه نظریههای کاربردی اقتصاد، 2(3)، 48-27.
- شهیکیتاش، محمدنبی و نصیریاقدم، علی (1390). تمرکز، شدت مانع ورود و صرفههای مقیاس درصنعت کولر آبی ایران و هزینههای رفاهی ناشی از ساختار انحصار موثر، فصلنامه اقتصاد مقداری، 8 (1)، 98-73.
- شهیکیتاش محمدنبی و نوروزی، علی (1393). بررسی ساختار صنایع کارخانه ایران براساس مدلهای ساختاری و غیرساختاری، فصلنامه مطالعات اقتصادی کاربردی ایران، 3 (11)، 79- 49.
- صدراییجواهری، احمد و هادیزادگان، معصومه (1393). اعتبارنظریههای ساختار کارا و قدرت بازار درصنعت داروسازی ایران. فصلنامه پژوهشهاو سیاستهای اقتصادی، 23 (69)، 48-25.
- مرکز آمار ایران، طرح آمارگیری از کارگاههای صنعتی ده نفر کارکن و بیشتر طی سالهای 1386-1375.
- نورانیآزاد، سمانه (1393). اندازه قدرت انحصاری در صنایع کارخانهای ایران و اهمیت نسبی نظریه کارایی و دکترین تمرکز بازار در تبیین آن، رسال دکتری دانشکده اقتصاد پیام نور تهران.
- Acikalin, S., Sakinc, I. (2015). Assessing competition with the Panzer- Ross model in the Turkish banking sector. Journal of Economics Bibliography, 2(1), 18-28.
- Ajisafe, R. A., Akinlo, A. E. (2013). Testing for competition in the Nigerian commercial banking sector, Modern Economy, 4, 501-511.
- Al-Muharrami, S., Matthews, K. and Khabari, Y. (2006). Market structure and competitive conditions in the Arab GCC banking system, Journal of Banking and Finance, 30, 3487-3501.
- Bikker, J. A., Shaffer, S. and Sperdijk, L. (2012). Assesing Competition With The panzer- Rosse Model. The role of Scale, Costs and Equalibrum, Review of Economic and Statistics, 94(4), 1025-1044.
- Bresnahan, T.F. (1989). Empirical studies concept of Industries with market power. in: Schmalensee, R. and Wiling, R. (Eds.), Handbook of industrial Organization, 2, 1011-1057.
- Carelton, D.W. & Perloff , J.M. (2000). Modern industrial organization , third ed, Addison- Wesley, New York. 1-779
- Clark, R., Davies, S. and Waterson, M. (1984). the profitability concentration relationship: market power or efficiency, Journal of Industrial Economics, 32, 435-50.
- Cowling, K., Waterson, M. (1976). Price-cost margins and market structure, Economica, 43(171): 267-274.
- Eisen, R. (1991). Market size and concentration: Insurance and European Internal Market 1992, The Geneva papers on Risk and Insurance, 16, 263-281.
- Fischer, T., Kamerschen, D.R. (2003). Measuring competition in the U.S. airline industry using the Rosse-Panzer test, Journal of Applied Economic, 4(1), 73-93.
- Hamza, H., Kachtouli, S. (2014). Competitive conditions and market power of Islamic and Commercial banks, Journal of Islamic Accounting and Business Research, 5(1), 29-46.
- Khalilzadeh-Shirazi, J. (1974). Market structure and price cost margins in UK manufacturing industries, The Review of Economic and Statistics, 56(1), 67-76.
- Khalilzadeh-Shirazi, J. (1976). Market structure and price cost margins a comparative analysis of U.K and U.S manufacturing industries, Economic Inquiry, 14(1), 116-128.
- Lands, W. M., Posner, R. A.(1981). Market power in antitrust cases, Harvard Law Review, 94(5), 937-996.
- Matthews, K., Murinde, V. and Zhao, T. (2007). Competitive conditions among the major British banking, Journal of banking and finance, 31, 2025-2042.
- Panzer, J.C., & Rosse, J.N. (1987). Testing for monopoly equilibrium. The Journal of Industrial Economics, 35(4), 443-456.
- Pastory, D., Moshi, J. (2015). Commercial Banks competition in Tanzania: Application of the Modified Panzar- Ross model, European Journal of Business and Management, 6(19), 206-221.
- Pellecchia, A., & Coccorese, P. (2013). Multimarket Contact, Competition and Pricing in Banking, Journal of International Money and finance, 37, 187-214.
-Perloff, J.M, Karp, L. S. and Golen, A. (2007). Estimating market power and strategeies, Cambridge university Press
- Rosenbaum, D. I. (1994). Efficiency v, Collusion: Evidence cast in cement, Review of Industrial organization, 9, 379-392.
- Shaffer, S. (1983). Non-structural measures of competition: Toward a synthesis of alternatives, Economic letters, 12, 349-353.
- Shukala, U. K., Thampy, A. (2011). Analysis of competition and market power in the wholesale electricity market in India, Energy policy, 39, 2699- 2710.
- Simbanegavi, W., Greenberg, J.B. & Gwatidzo, T. (2015). Testing for competition in the South African banking sector, Journal of African Economies, 24(3), 303-324.
-Stavark, D., & Repkova, I., (2011). Estimation of the competitive conditions in the Czech banking sector, MPRA paper, https://mpra.ub.uni-muenchen.de/30720/.
- Tsutsui,Y., Kamesaka, A. (2005). Degree of Competition in Japanese Securities industry, Journal of Economic and Business, 57, 360-374.