فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی از زمستان 1375 به منظور جهتدهی به مطالعات بخشهای بازرگانی و اقتصادی و علمی-کاربردی کردن پژوهشهای مرتبط با این بخشها، انتقال دانش و یافتههای پژوهشی شروع به کار کرد. این فصلنامه بصورت منظم و در زمان مقرر تا کنون به چاپ رسیده است. در این میان مهمترین وظیفه این نشریه توجه به نیازهای بخش بازرگانی، صنعت، معدن و کمک به تجزیه و تحلیل مسائل این بخش، ارائه راهحلهای علمی- کاربردی و بالابردن کیفیت علمی تحقیقات در این زمینه میباشد. ذکر این نکته ضروری است که براساس رسالت این مجله که همانا توجه به مسائل روز و آینده این بخش و گرهگشایی از بخش بازرگانی، صنعت، معدن کشور میباشد، تولید علم کافی نبوده و قابل استفاده بودن و کاربردی بودن مقالات و توصیههای سیاستی یکی از نکات مورد تأکید در این فصلنامه میباشد. اعتبار علمی_ پژوهشی این نشریه طبق تاییدیه شماره 3/2910/825 مورخ 1379/12/10 وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تایید شده و با همکاری علمی انجمن بازرگانی ایران منتشر میشود. محورهای تخصصی مجله : 1- جهانیشدن اقتصاد، منطقهگرایی و چندجانبهگرایی 2- آثار سیاستهای کلان اقتصادی بر صنعت،معدن و تجارت 3-بهرهوری در صنعت، معدن و تجارت 4-اشتغالزایی و کارآفرینی در صنعت، معدن و تجارت 5-آیندهپژوهی در صنعت، معدن و تجارت 6-فرهنگ مصرفی، تجاری و صنعتی 7- سیاستها و استراتژیهای تجاری، صنعتی و فنآوری 8-قیمتگذاری،یارانه و تنظیمبازار 9-مدیریت صادرات و اردات،توسعه صادرات غیرنفتی 10-حقوق تجارت، مصرفکننده و تولیدکننده 11-کاربرد فناوریهای نوین در صنعت، معدن و تجارت 12- آمایش صنعت، معدن و تجارت 13- سیاستهای رقابتی و ضدانحصار 14-زنجیره تامین و لجستیک 15-الگوهای توسعه بنگاههای صنعتی و تجاری ایرانی 16-تامین منابع مالیو سرمایهگذاری داخلی و خارجی در صنعت،معدن و تجارت |