@article { author = {Shafeiha, Somayeh and Saleh Ardestani, Abbas and afshar kazemi, mohammad ali}, title = {Forecasting Future Trends in Managing Investment in Brand Using a Dynamic Model for Brand Equity}, journal = {Iranian Journal of Trade Studies}, volume = {23}, number = {91}, pages = {125-152}, year = {2019}, publisher = {Institute for Trade Studies and Research}, issn = {1735-0794}, eissn = {2676-7767}, doi = {}, abstract = {Because of the increased competition at the market, the researchers, in order to respond to the rising marketing expenses, have started to study the brand investment rate which results in the achievement of the competitive advantage, especially in the service industries. Furthermore, the new data sources in the constantly changing world makes the scholars to focus on the dynamic functions of the different kinds of the investment in brand management to improve the decision-making process. The goal of this study to design a dynamic model for the brand management investment through the influential factors on the brand equity (Brand Awareness, Brand Association, Perceived Quality, Brand Loyalty) in Alborz Insurance Company to predict the behavior of these factors in a spectrum of a 6-year time period using Vensim Software. In this article, after drawing the flow-accumulation map, model's sensitivity and policy will be analyzed and the result will be used to prepare the improvement scenario. In this model, with changing the different kinds of investment (media advertisement, public relations, direct marketing and price promotion) three scenarios of basic, optimistic and pessimistic will be compared which the optimistic scenario shows that with increasing the percentage of the total investment, the band equity will have 7 percent increase.}, keywords = {Brand Investment / Brand Equity / Future Studies / System Dynamics}, title_fa = {پیش بینی روند آینده مدیرت سرمایه گذاری در برند با مدل دینامیکی ارزش ویژه برند (شرکت بیمه البرز)}, abstract_fa = {به‌ موجب افزایش رقابت در بازارها، پژوهشگران برای پاسخ‌گویی در قبال هزینه‌های بازاریابی که در حال بالا رفتن است به کاوش در خصوص نرخ سرمایه‌گذاری در برند که موجب کسب مزیت رقابتی به‌خصوص در صنایع خدماتی می‌شود پرداخته‌اند. به‌علاوه منابع جدید اطلاعات در دنیای دائماً در حال تغییر کنونی باعث می‌شود  در کاربردهای پویای انواع سرمایه‌گذاری در مدیریت برند حساس شوند تا فرآیند تصمیم‌گیری را بهبود بخشند. هدف این تحقیق طراحی مدل دینامیکی مدیریت سرمایه‌گذاری در برند از طریق متغیرهای تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند (آگاهی برند، تداعی برند، کیفیت درک شده و وفاداری برند) در شرکت بیمه البرز است تا رفتار این متغیرها را در یک افق زمانی شش ساله با استفاده از نرم افزار  Vensim پیش‌بینی نماید. در این مقاله پس از رسم نمودار انباشت-جریان، تحلیل حساسیت و سیاست مدل انجام می‌گیرد تا از آن برای تدوین سناریوی بهبود استفاده نماییم. سپس با تغییر انواع سرمایه‌گذاری‌ها (تبلیغات رسانه ای، روابط عمومی، بازاریابی مستقیم و ترویج فروش) به مقایسه سه سناریوی مبنا، خوش بینانه و بدبینانه می‌پردازیم که سناریوی خوش بینانه نشان می‌دهد با افزایش درصد سرمایه‌گذاری کل در برند، نمودار ارزش ویژه برند به میزان هفت درصد صعود می‌نماید.  }, keywords_fa = {سرمایهگذاری در برند / ارزش ویژه برند / آینده پژوهی / پویاییشناسی سیستم}, url = {https://pajooheshnameh.itsr.ir/article_36980.html}, eprint = {https://pajooheshnameh.itsr.ir/article_36980_d533ce949e1a52222b444f42690ad50e.pdf} }