انسف، اچ ایگور (1380)؛ استقرار مدیریت استراتژیک، چاپ اول، زندیه، عبدالله، سمت، تهران، جلد دوم.
اسحاقزاده، نیره (1382)؛ کشف ارتباط میان متغیرهای محیطی، انتخاب استراتژی تولید (اولویت رقابتی) و پیآمد این ارتباط بر عملکرد شرکتها: مدل تحلیل مسیر، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.
اصغرپور، محمدجواد (1382)؛ تصمیمگیری گروهی و نظریهبازیها با نگرش تحقیق درعملیات، چاپ اول، دانشگاه تهران، تهران.
پناهی، منیره (1383)؛ بررسی و شناسایی عوامل کلیدی موفقیت در رقابتپذیری صنعت کاشی ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.
پناهی، منیره (1386)؛ "اندازهگیری مزیت نسبی صنعت کاشی سرامیکی ایران از طرق معیار هزینه منابع داخلی(DRC)"، مجله دانش و توسعه، شماره 19، ص223-245.
توکلی، اکبر (1380)؛ اندازهگیری مزیتهای نسبی بالقوه فعالیتهای صنعتی در ایران از روش محاسبه هزینه منابع داخلی (DRC)، چاپ اول، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
حقیقی، محمد (1384)؛ بازرگانی بینالملل، چاپ اول، دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، تهران.
حسینی، سیدمحمود (1384)؛ بررسی راهبردهای رقابتی رقبای عمده تجاری ایران در بازار هدف و انتخاب راهبرد مناسب در مقابل آنها- مطالعه موردی صنعت کاشی سرامیک ایران در بازارهای حوزه خلیج فارس، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
خدادادکاشی، فرهاد (1377)؛ ساختار و عملکرد بازار: نظریه و کاربرد آن در بخش صنعت ایران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
رضاییان، علی (1385)؛ تجزیه و تحلیل و طراحی سیستم، چاپ دهم، سمت، تهران.
ولی بیگی، حسن (1381)؛ بررسی مزیت نسبی و اولویتبندی بازارهای هدف صادرات قطعات خودرو ایران، چاپ اول، مؤسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، تهران.
هریسون، جفری و جان، کارون (1382)؛ مدیریت استراتژیک، چاپ اول، قاسمی، بهروز، هیات، تهران.
Allen, S. Richard and Helms, M. Marilyn (2006); "Linking strategic practices and organizational performance to Porter's generic strategies", Business Process Management Journal, 12, pp. 433-454.
Byeong Yong Kim, Haemoon Oh (2004); "How do hotel firms obtain a competitive advantage?", International Journal of Contemporary Hospitality Management, 16 , pp. 65-71.
DeSarbo S. Wayne, Di Benedetto C. Anthony and Song Michael, (2007); "A heterogeneous resource based view for exploring relationships between firm performance and capabilities", Journal of Modelling in Management, 22, pp. 103-130.
Hooley, Graham, J. and Saunders, John (2003); Marketing Strategy and Competitive Positioning, Prentice Hall International (UK) limited, 3rd. edition.
Bannantine, Bill (1999); "A Dynamic Industry: The manufacturing in Spain", Ceramic Industry, 149 (3).
khaled, Rashed (2003); Shining it's way through, Al-Ahram Weekly, 628.
Kotler, Philip (1999); Principles of Marketing, Prentice Hall, Second Europe Edition.
Luffman. George, Lea. Edward, (1996); Strategic Management, Blackwell, Third Edition , USA.
Miller, Alex (1998); Strategic Management, Irwin mcGraw – Hill.
Pankaj. Ghemawat (1991); The Dynamic of Strategy, Free Press.
Porter, Michael. E, (2004); Competitive Strategy, Free Press, New Ed edition, USA.
Rockart, J.F. (1979); "Chief Executives Define Their Own Data Needs", Harvard Business Review, 57(2), pp. 81-93.
Sousa de Vasconcellos e Sa, J.A. (1988); The Impact of Key Success Factors On Company Performance", Long Range Planning, 21 (6), pp. 56-64.
Sousa Vasconcellos e Sa, J.A. and Hambrick, D.C. (1989); "Key Success Factors: Test of a General Theory in the Mature Industrial-Product Sector", Strategic Management Journal, 10 (2), pp. 367-382.
Thompson, Strickland (2001); Strategic Management, McGraw Hill, USA.