خانی، عبدالله و ابراهیمی، خدیجه (1393). تاثیر ارزش برند بر درآمد فروش و ارزش بازار شرکت ها. فصلنامه تحقیقات بازاریابی نوین،(4) 13، 54-41.
عزیزی، شهریار؛ درویشی زهرا و نمامیان فرشید (1390). بررسی عوامل تعیینکننده ارزش برند با رویکرد مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. چشمانداز مدیریت بازرگانی 39(6)،32-9.
نمازی، محمد و موسوی نژاد، سید روح اله (1395). بررسی رابطه بین داراییهای نامشهود و عملکرد مالی در شرکتهای پذیرفتهشده در بورس اوراق بهادار تهران. دانش سرمایه گذاری، 20، 262 -243.
Andonova, V., & Ruíz-Pava, G. (2016). The role of industry factors and intangible assets in company performance in Colombia. Journal of Business Research, 69(10), 4377-4384.
Anson, W., Noble, D., & Samala, J. (2014). IP valuation: what methods are used to value intellectual property and intangible assets. The Licensing Journal, 34(2), 1-7.
Azizah, Y. K., & Herianingrum, S. (2016). Effect of intergenerational communication to brand equity in Islamic banking. Academic Research International, 7(5), 197-207.
Brand Finance GIFT (2016). Global Intangible Financial Tracker 2016, An annual review of the world’s intangible value. Retrieved May 2016 from brand finance online database on the World Wide Web:
Curea, S. C. (2018). The Link between Brand Value and Intellectual Capital: Incorporating Brands into Economic Valuation. In Economic and Social Development (Book of Proceedings), 27th International Scientific Conference on Economic and Social (p. 779).
Damodaran, A. (2007). Dealing with intangibles: Valuing brand names, flexibility and patents.
Damodaran, A. (2007). Valuation approaches and metrics: a survey of the theory and evidence. Foundations and Trends® in Finance, 1(8), 693-784.
Damodaran, A. (2015). Valuation: Lecture Note Packet 1 Intrinsic Valuation. Master Class.
Eales Jim (2011).Valuation of intangibles under IFRS 3R, IAS 36 and IAS 38. Retrieved on the World Wide Web:http://www.oecd.org/tax/transfer-pricing/47421362.pdf
Gupta, S., Foroudi, P., & Yen, D. (2018). Investigating relationship types for creating brand value for resellers. Industrial Marketing Management, 72, 37-47.
http://brandfinance.com/images/upload/gift_report_2016_for_print.pdf
Salinas, G. (2011). The International Brand Valuation Manual: A complete overview and analysis of brand valuation techniques, methodologies and applications. John Wiley & Sons.