آذربایجانی، کریم، طیبی، سیدکمیل و حلیمه درگیری (1394). «اثر تحریمهای اقتصادی ایالات متحده و اتحادیه اروپا بر تجارت دوجانبه ایران و شرکای عمده تجاری آن: کاربردن مدل جاذبه»، تحقیقات اقتصادی، پاییز 94، سال 50، شماره 3، صص 562-539.
اربابیان، شیرین، یزدانی، مهدی، و صدیقه خلیلی اردلی (1395). «تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه تجارت صنعتی»، پژوهشنامه بازرگانی، تابستان 95، سال 20، شماره 79، صص 66-35.
اسماعیلپور، حسن، (1390). «مدیریت بازاریابی بینالمللی»، تهران: نگاه دانش.
امیری طهرانی، سید محمدرضا (1390). «تجارت الکترونیک از دیدگاه فلسفه تکنولوژی»، فصلنامه فلسفه علم، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، پاییز و زمستان 90، سال 1، شماره 2، صص 95-65.
پورهاشم، سید جمال و احسان احد مطلقی (1394). «بررسی نقش مؤثر تجارت الکترونیک بر تجارت بینالملل با رویکرد نظریهها و کاربردها»، ماهنامه پژوهشهای مدیریت و حسابداری، اسفند 94، سال 2، شماره 21، صص 61-48.
حقیقی، محمد. (1388). «بازرگانی بینالملل (نظریهها و کاربردها)»، تهران: انتشارات دانشگاه تهران.
ذوالفقاری، مهدی (1382). «بررسی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات و اشتغال (در برنامه چهارم توسعه)»، فصلنامه کار و جامعه، زمستان 82، سال 12، شماره 52، صص 5-1.
سلمانی، بهزاد، محمدزاده، پرویز و مریم صارمی (1391). «اثر توسعه اینترنت بر تجارت بینالملل خدمات»، فصلنامه اقتصاد مقداری، پاییز 91، سال 9، شماره 3، صص 147-127.
صمیمی، سحر و کامبیز هژبر کیانی (1393). «اثر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر اشتغال صنایع کارخانهای ایران»، پژوهشها و سیاستهای اقتصادی، تابستان 93، سال 22، شماره 70، صص 74-55.
طیبی، سید کمال، جباری، امیر، شاطری، محمدرضا و میثم کوچک زاده (1386). «بررسی میزان تأثیر استفاده از اینترنت بر جریان صادرات (مطالعه تجربی 8 کشور منتخب عضو اتحاد آسه آن + 3 و ایران)»، فصلنامه پژوهشهای اقتصادی ایران، زمستان 86، سال 9، شماره 33، صص 128-105.
فلاحتی، علی، حیدری دیزگرانی، علی و عبدالرضا کرانی (1394). «مقایسه تطبیقی اثر اینترنت بر تجارت خارجی در سازمان کشورهای اسلامی درحال توسعه و گروه هشت کشور صنعتی جهان»، فصلنامه اقتصاد تطبیقی، پاییز و زمستان 94، سال 2، شماره 2، صص 106- 85.
صباغ کرمانی، مجید و محمد رحیم اسفیدانی (1385). «بررسی تأثیر تجارت الکترونیکی بر بینالمللی شدن بنگاههای ایران»، پژوهشنامه بازرگانی، بهار 85، سال 10، شماره 38، صص 187-157.
لطفعلی پور، محمدرضا، کریم زاده، مصطفی، غفرانی، پروین، لکزیان، مهرانگیز و الهه کریمی (1393). «تأثیر اینترنت بر صادرات ایران به ده کشور منتخب در حوزه تجارت خارجی»، اولین کنفرانس ملی جایگاه مدیریت و حسابداری در دنیای نوین کسب و کار. اقتصاد و فرهنگ. صص 16-1.
مهدوی عادلی، محمد حسین و رضا حق دوست (1386). «ضرورت تجارت الکترونیک در ایران با توجه به نقش آن در بهرهوری بنگاههای کشورهای پیشرو»، دانش و توسعه، پاییز و زمستان 86، سال 4، شماره 21، صص 120-97.
هاشمی، سیدمجید (1389). «بررسی تأثیر کاربرد تجارت الکترونیکی بر میزان صادرات فرآوردههای نفت، گاز و پتروشیمی»، پژوهشنامه بازرگانی، بهار 89، سال 14، شماره 54، صص 200-171.
یزدانی، مهدی، صادقی، مینا و هادی رمضانی (1396). «اثرات مرزی در تجارت دو جانبه ایران و شرکای برتر تجاری: رویکرد الگوی جاذبه غیرخطی»، تحقیقات اقتصادی، بهار 96، سال 52، شماره 1 (118) صص 269-245.
Bahmanziari, Tammy., Odomb, Marcus., Ugrin, Joseph C. (2009). “An experimental evaluation of the effects of internal and external e-Assurance on initial trust formation in B2C e-commerce”, International Journal of Accounting Information Systems, Vol. 10, pp 152-170.
Biswas, T. and Kennedy, L. (2016). “The Effect of the Internet on Bilateral Trade”, Selected Paper prepared for presentation at the Southern Agricultural Economics Associations 2016, Annual Meeting, San Antonio, Texas, February 6-9.
Brans, Stuart (2007). “E-Commerence and V-Business”, Elsevier Ltd, London.
Broda, C., Weinstein, D. (2006). “Globalization and the Gains from Variety”, Quarterly Journal of Economics, Vol 121, pp 541-585.
Choi, C. (2010). “The Effect of The Internet on Service Trade”, Economics Letters, Vol 109, pp 102-104.
Clarke, G. R.G. and Wallsten, S.J. (2004). “Has The Internet Increase Trade? Evidence from Industrial and Developing Countries”, World Bank Policy Research, Working Paper, 3215.
Clarke G.R.G. & Wallsten, S. J. (2006). “Has the Internet Increased Trade? Developed and Developing Country Evidence”, Economic Inquiry, Vol 44, No 3, pp 465-484.
Colecchina, A. (2000). “Defining and Measuring E-Commerce: Issues for Discussion”, OECD Workshop on “Defining and Measuring Electronic Commerce, April 24.
Deschamps 2002
Feenstra, R. and J. A. Markusen (2001). “Using the Gravity Equation to Differentiate among Alternative Theory of Trade”, Canadian Journal of Economics, Vol 34, no 2, pp 430-447.
Freund, C., and Weinhold, D. (2004). “The effect of the Internet on International Trade”, Journal of International Economics Vol 62, pp 169-171.
Freund, Caroline, and Diana Weinhold, D. (2002). “The Internet and International Trade in Services”, American Economic Review, Vol 92 (2). pp 236-240.
Helpman, E. (1999). “The Structure of Foreign Trade”, Journal of Economic Perspectives, Vol 13, pp 121-144.
Kurihara, Y. & Fukushima, A. (2013). “Impact of the Prevailing Internet on International Trade in Asia”, Journal of Sustainable Development Studies, Vol 3, no 1, pp 1-13.
Lawrence J. L. (2000). “Economic Globalization and the Information Technology Revolution”, Stanford University, Department of Economics.
Lin, F. (2014). “Estimating the Effect of the Internet on International Trade”, The Journal of International Trade & Economic Development, Vol 24, no 3, pp 409-428.
Mayer, Thierry, Zignago, Soledad (2011). “Notes on CEPII’s Distances Measures: The GeoDist Database”, CEPII Working Paper No. 2011-25
Miraskari, S. R. and Salehi, N. and Siadat, A. and Miraskari, A. (2011). “The Effect of Internet on Trade Flows”, Economic and Finance Review Vol 6, no 1, pp 100-106.
porter, Michael E. (2001). “Strategy and the Internet”, Harvard Business Review, Vol 79, no 3, pp 63-78.
Tinbergen, J. (1962). “An Analysis of World Trade Flows: Shaping the World Economy”, ed. New York: The Twentieth Century Fund Inc.
Teo Thompson S. H., Margaret Tan, (1998). “An Empirical Study of Adopters and Non-Adopters of Internet in Singapore”, Information & Management 34.
Turban E. King D. Lee J. K. & Viehland D. (2006). “Electronic Commerce 2006: A Managerial Perspective”, Prentice Hall.
Turban, E., Lee, J. K., King, J., & Marshall, P. (2008). “Electronic Commerce”, 5 Edition, Prentice Hall Publisher.
UNCTAD (2019). “Information Economy Report 2017-2018”, United Nations, New York and Geneva.
Vemuri V.K & Siddiqi, S. (2009). “Impact of Commercialization of the Internet on International Trade: A Panel Study Using the Extended Gravity Model”, The International Trade Journal, Vol 23, no 4, pp 458-484.
World Bank Data (2019). World Development Indicator (WDI), World Bank. Washington DC.