آق ارکاکلی، آنامحمد.، یحییزادهفر، محمود و نوبخت، مهدی. (1395). مطالعه توسعه مالی بینالملل و نقش آن بر جهانی شدن اقتصاد در کشور ایران با استفاده از دادههای تابلویی. فصلنامه پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، سال ششم، شماره 22، صص 56-37.
اربابیان، شیرین.، یزدانی، مهدی و خلیلی اردلی، صدیقه. (1395). تأثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات در توسعه تجارت صنعتی. فصلنامه پژوهشنامه بازرگانی، دوره 20، شماره 79، صص 66-35.
بهکیش، محمدمهدی. (1389). اقتصاد ایران در بستر جهانی شدن. تهران، نشر نی، چاپ پنجم.
دادگر، یداله و ناجی میدانی، علی اکبر. (1382). شاخصهای جهانی شدن اقتصاد و موقعیت ایران. پژوهشنامه بازرگانی، دوره 8، شماره 29، صص 135-103.
راعی، محسن و راعی، منیره. (1396). ارزیابی تأثیر تجارت الکترونیک بر توسعه صادرات کالاهای ساخته شده کشورهای منتخب اسلامی. فصلنامه مطالعات مدیریت و حسابداری، دوره 3، شماره 2، صص 187-179.
رضوی، سیدعبداله و سلیمیفر، مصطفی. (1392). اثر جهانی شدن اقتصاد بر رشد اقتصادی با استفاده از روش خود توضیحی برداری. فصلنامه مطالعات راهبردی سیاستگذاری عمومی، دوره 4، شماره 12، صص 32-9.
سلمانی، بهزاد.، محمدزاده، پرویز و ذوالقدر، حمید. (1394). بررسی تأثیر عوامل اقتصادی بر نفوذ اینترنت در کشورهای درحال توسعه. فصلنامه نظریههای کاربردی اقتصاد، سال دوم، شماره 2، صص 102-81.
شاهآبادی، ابوالفضل.، ترکاشوند، اسحاق و ثمری، هانیه. (1396). وفور منابع طبیعی و صادرات غیرنفتی: رهیافت GMM. فصلنامه مطالعات و سیاستهای اقتصادی، دوره 13، شماره 1، صص 80-55.
علیدوستی، سیروس. (1389). عوامل مؤثر بر توسعۀ فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیکی در شرکتهای کوچک و متوسط. فصلنامه علمی و پژوهشی علوم و فناوری اطلاعات، دوره ۲۵، شماره ۳، صص ۵۲۹- ۵۴۸.
علیزاده، محمد و گلخندان، ابوالقاسم. (1392). سنجش تأثیر اینترنت بر تجارت خدمات. فصلنامه سیاستگذاری پیشرفت اقتصادی، دوره 2، شماره 4، صص 181-157.
فطرس، محمدحسن.، قربان سرشت، مرتضی و طاهری طلوع، معصومه. (1394). گسترش واردات فناوری اطلاعات و ارتباطات، متغیرهای کلان و رشد اقتصادی: رویکرد گشتاورهای تعمیمیافته (مطالعه موردی کشورهای اوپک). فصلنامه اقتصاد مقداری، دوره 2، شماره 2، صص 21-1.
گیلن، مائورو. (1380). جهانی شدن، مخرب یا ناتوان. ترجمه محمود دیبایی، ماهنامه آفتاب، شماره 12، صص 33-26.
محمدوند ناهیدی، محمدرضا و سقزچی، پریسا. (1394). بررسی عوامل اقتصادی موثر بر آزادسازی تجاری در ایران تحت شرایط ثبات و بیثباتی. فصلنامه اقتصاد کاربردی، دوره 4، شماره 14، صص 28-17.
معتقد، صابر.، رنجبر، همایون و دائی کریمزاده، سعید. (1393). رابطه فناوری اطلاعات و ارتباطات، بخشهای صادراتی و غیرصادراتی و رشد اقتصادی در ایران: تعمیم مدل فدر. فصلنامه مدلسازی اقتصادی، سال هشتم، شماره 4، صص 44-27.
Al-Ghamdi, A. A. & Saleem, F. (2016). The impact of ICT applications in the development of business architecture of enterprises. International Journal of Managerial Studies and Research, 4(4): 22-28.
Arellano, M. & Bond, S. (1991). Some tests of specification for panel data: Monte Carlo evidence and an application to employment equations. Review of Economic Studies, 58(2): 277-297.
Arellano, M. & Bover, O. (1995). Another look at the instrumental-variable estimation of error-components models. Journal of Econometrics, 68(1): 29-51.
Arize, A. C., Osang, T. & Slottje, D. J. (2008). Exchange-rate volatility in Latin America and it impact on foreign trade. International Review of Economic and Finance, 35(17): 33-44.
Asongu, S. A. & Nwachukwu, J. C. (2017). The role of openness in the effect of ICT on governance. African Governance and Development Institute, Working Paper, WP/17/050.
Baltagi, B. H. (2005). Econometric analysis of panel data. John Wiley & Sons Inc, 3rd Edition, New York, USA.
Blundell, R. & Bond, S. (2000). GMM estimation with persistent panel data: An application to production functions. Econometric Reviews, 19(3): 321-340.
Demirkan, H., Goul, M. Kauffman, R. J. & Weber. D. M. (2009). Does distance matter? The influence of ICT on bilateral trade flows. Proceedings of the Second Annual SIG Glob Dev Workshop, Phoenix, USA December 14.
Dollar, D., & Kraay, A. (2002). Institutions, trade and growth. The World Bank Economic Review, 29(6): 221-246.
Foroudia, P., Gupta, S., Sivarajah, U. & Broderic, A. (2018). Investigating the effects of smart technology on customer dynamics and customer experience. Computers in Human Behavior, 80: 271-282.
Grazzi, M. & Jung, J. (2016). Information and communication technologies, innovation, and productivity: Evidence from firms in Latin America and the Caribbea.103-135. DOI: 10.1057/978-1-349-58151-1_4.
Grossman, G. N. & Helpman, E. (1991). Trade, knowledge spillovers, and growth. Europen Economic Review, 35(2-3): 517-526.
Hasanov, Z., Abada, O. & Aktamov, Sh. (2015). Impact of innovativeness of the country on export performance: Evidence from Asian countries. Journal of Business and Management, 17(1): 33-41.
Hayashi, F. (2000). Econometrics. Princeton University Press, Princeton.
Kastner, S. L. (2007). When do conflicting political relations affect international trade? Journal of Conflict Resolution, 51(4): 664-688.
Kurihara, Y. & Fukushima, A. (2013). Impact of the prevailing internet on international trade in Asia. Journal of Sustainable Development Studies, 3(1): 1-13.
La Rovere, R. L. (1996). IT diffusion in small and medium-sized enterprises: Elements for policy definition. Information Technology for Development, 7(4): 169-181.
Levenburg, N. M. (2005). Does size matter? Small firms’ use of e-business tools in the supply chain. Electronic Markets, 15(2): 94-105.
Lin, F. (2014). Estimating the effect of the internet on international trade. The Journal of International Trade and Economic Development, 24(3): 409-428.
Liu, L. and Nath, H. K. (2013). Information and communications technology (ICT) and trade in emerging market economies. Emerging Markets Finance and Trade, 49(6): 67-87.
Migiro, S. O. & Ocholla, D. N. (2005). Information and communication technologies in small and medium scale tourism enterprises in Durban, South Africa. Information Development, 21(4): 283-294.
Nkalu, N., Urama, N. E. & Asogwa, F. (2016). Trade openness and exchange rate fluctuations nexus in Nigeria. European Journal of Scientific Research, 138(3): 139-144.
Pohjola, M. (2002). Information technology, productivity, and economic growth: International Evidence and implications for economic development. New York: Oxford University Press.
Sandu, S. & Ciocanel, B. (2014). Impact of R&D and innovation on high-tech export. Procedia Economics and Finance, 15: 80-90.
Sharma, P., Davcik, N. S. & Pillai, K. G. (2016). Product innovation as a mediator in the impact of R&D expenditure and brand equity on marketing performance. Journal of Business. Research 69(12): 5662-5669.
Soderbom, M. & Teal, F. (2003). Openness and human capital as sources of productivity growth: An empirical investigation. Working Paper Series/2003-06. Oxford: Centre for Study of African Economics.
Stancik, J. (2006). Determinants of exchange rate volatility: The case of the new EU members. Journal of Economics and Finance, 57(9-10): 414-432.
Tan, Z. A. & Ouyang, W. (2004). Diffusion and impact of the Internet and e-commerce in China. Electronic Markets, 14(1): 25-35.
Temurov, I. & Kilicaslan, Y. (2016). Conflict or distance: What determines the international trade? World Journal of Applied Economics, 2(2): 15-31.
Wang, M. L. & Choi, C. W. (2019). How information and communication technology affect international trade: a comparative analysis of BRICS countries. Information Technology for Development, 25(3): 455-474.
Xing, Z. (2018). The impacts of information and communications technology (ICT) and E-commerce on bilateral trade flows. International Economics and Economic Policy; 15(3): 565-586.
Yaffee, R. (2003). A primer for panel data analysis. Social Sciences, Statistics and Mapping, New York University, 10.
Yushkova E. (2014). Impact of ICT on trade in different technology groups: Analysis and implications. International Economics and Economic Policy, 11(1): 165-177.