آزادی، محمدرضا (1391)؛ حقوق کاربردی مصرفکننده، چاپ اول، تهران، انتشارات مجد.
اسلامی، شیرزاد (1388)؛ مجموعه قوانین مالکیتهای فکری، چاپ اول، تهران، انتشارات مجد.
اصلانی، حمیدرضا (1389)؛ «معیارها و آثار تعیین محل وقوع نقض حق دارندگان علائم تجاری در فضای مجازی»، فصلنامه حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دوره 40، ش 2.
امامی، نورالدین؛ باقری، عباس (1353)؛ درباره قرارداد پاریس راجع به حقوق مالکیت صنعتی، چاپ اول، تهران، مؤسسه حقوقی تهران.
باقری، محمود؛ بابایی، زهرا (1390)؛ «حمایت از علائم تجاری در برابر رقابت غیرمنصفانه»، مجله علمی ـ پژوهشی حقوق خصوصی، دوره 8، ش 2.
رمضانی، محمدتقی (1378)؛ «حمایت کیفری حقوق مصرفکننده و تطبیق آن با حقوق مصرفکننده»، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه امام صادق (ع).
ساعد وکیل، امیر (1388)؛ حمایت از مالکیت فکری در سازمان جهانی تجارت و حقوق، چاپ دوم، تهران، انتشارات مجد.
ستوده تهرانی، حسن (1374)؛ حقوق تجارت، چاپ اول، تهران، انتشارات دادگستر.
شمس، عبدالحمید (1383)؛ حقوق مالکیت بر علائم تجاری و صنعتی، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.
صادقی، محسن؛ آقاجانی، زهرا (1391)؛ «مبحثی از مباحث تحلیل اقتصادی حقوق مصرفکننده: فلسفه اقتصادی حق تعویض یا استرداد کالای معیوب و جایگاه آن در حقوق ایران»، فصلنامه دانشکده حقوق و علوم سیاسی، دانشگاه تهران، دوره 42، ش 1.
صیادی؛ مریم، موسوی بصیر، سید مسلم (1389)؛ «مصرفکننده به نامها اهمیت میدهد»، ماهنامه اتاق بازرگانی، ش 43.
ضیائی بیگدلی، محمدرضا (1389)؛ حقوق بینالملل عمومی، چاپ سی و نهم، تهران، انتشارات کتابخانه گنج دانش.
عبداللهیان، امید (1390)؛ «آیا حمایت از مصرفکننده در مرحله حرف و شعار باقی مانده است؟»، نشریه حقوق وکالت، ش 39.
عمرانی، لی لی (1380)؛ «علائم تجاری ابزار ظلم هستند یا پاسخگوی نیاز مصرفکنندگان»، مجله بررسیهای بازرگانی، ش 171.
غفاری، بهنام (1391)؛ «ضمانت اجرای مدنی ناشی از نقض قواعد حقوق رقابت»، رساله دکترای حقوق خصوصی، دانشگاه تهران.
فرهادی، مریم (1386)؛ «نقد و بررسی تطبیقی قوانین حمایت از مصرفکنندگان با حقوق کشور فرانسه»، مجله دانشکده علوم اداری و اقتصادی، دانشگاه اصفهان، ش 4.
قبادی، کمال (1388)؛ «وضعیت علائم تجاری مشهور در حقوق بینالملل و ایران»، نشریه کانون وکلا، ش 207.
کاتوزیان، ناصر (1390)؛ مسئولیت ناشی از عیب تولید، چاپ سوم، تهران، انتشارات دانشگاه تهران.
کاتوزیان، ناصر (1374)؛ حقوق مدنی، دوره عقود معین، جلد 1، تهران، انتشارات مدرس.
کاتوزیان، ناصر (1388)؛ اموال و مالکیت، چاپ بیست و نهم، تهران، نشر میزان.
مسائلی، منصوره (1388)؛ «تأثیر حقوق مصرفکننده بر حقوق مالکیت صنعتی»، پایاننامه کارشناسی ارشد حقوق مالکیت فکری، دانشگاه تهران.
میرحسینی، سیدحسن (1390)؛ حقوق علائم تجاری، چاپ اول، تهران، انتشارات میزان.
Callmann, Rudolf (1940); “What is Unfair Competition Law”, Georgetown Law Journal, Washington, D.C, vol. 28, no. 585.
Garner, Brayan A (1999); Black’s Law Dictionary, Seventh Edition, New York, West Group.
Hilty, Reto M; Henning Bodewing, Frauke (2006); Law against Unfair Competition, European Union and Member States, Kluwer Law International, The Hague, Springer; 2007 edition.
Kitchen, David; Lewely, David; Mellor, James; Meade, Richard; Moody-Stuart, Thomas; Keeling, David (2005); Kerly’s Law of Trade Marks And Trade Names, 14th edition, London, Sweet & Maxwell.
Maclntyre, Evan (2009); Business Law, London, Longman.
Maclntyre, Evan (2001); Essentials of Business Law, London, Pearson & Longman.
Michels, Amanda (2010); A Practical Approach To Trade Mark law, Fourth Edition, London, Oxford.
Naomi, Klein (2000); No Logo, First Edition, London, Flamingo.
Ono, Shoen (1992); Overview of Japanese Trademark Law, Second Edition, Tokyo, Yuhikaku.
Twigg Flesner, Christain (2003); Consumer Product Guarantees, London, Ashgate Dartmouth.
WIPO, Protection Against Unfair Competition: Analysis of the Present World Situation, World Intellectual Property Organization, Geneva 1999.
وبسایت
http://www.interbrand.com/en/best-globa-brands/2013/Best-Global-Brands-2013.aspxVisited in 2015
http://www.investopedia.com/terms/m/marketshare.aspVisited in 2015
http://www.wipo.int/treaties/en/text.jsp?file_id=288514#P147_20484Visited in 2015
http://sorat.resaco.ir/?patrid=2070, Visited in 2015
https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/27-trips_04_e.htm#2 vvVisited in 2015
http://www.wipo.int/edocs/pubdocs/en/marks/833/pub833.pdf Visited in 2015