%0 Journal Article %T بررسی موانع و ارائه راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در زمینه توسعه صادرات فرش دستباف ایران %J پژوهشنامه بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی %Z 1735-0794 %A جعفرنژاد, احمد %A سجادی‌پناه, علی %A صفوی میرمحله, سیدرحیم %A اجلی, مهدی %D 2009 %\ 07/01/2009 %V 13 %N 52 %P 1-34 %! بررسی موانع و ارائه راهکارهای بکارگیری تجارت الکترونیکی در زمینه توسعه صادرات فرش دستباف ایران %K تجارت الکترونیکی/ کسب و کار الکترونیکی/ موانع/ راهکارها/ فرش دستباف/ ایران %R %X وجود برخی مشکلات در زمینه بازاریابی، عرضه و ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان در بازارهای جهانی باعث شده تا مشکلات زیادی برای دست اندرکاران صنعت فرش دستباف ایران ایجاد شود و علی رغم عرضه محصولی اصیل، شا هد سیر نزولی تولید و صادرات فرش دستباف ایران در سال های اخیر باشیم و به طور کلی نسبت به دیگر رقبای خارجی در جایگاه پائین تری قرار گیریم. در این تحقیق سعی شده است که با بررسی مدل های مختلف تجارت الکترونیکی و مطالعات صورت گرفته در این زمینه، نحوه به کارگیری و مزایای استفاده از سیستم های مبتنیبر آن ، مدلی برای موانع تجارت الکترونیکی در زمینه صادرات فرش دستباف ایران پیشنهاد و به عنوان شاخص   از طریق پرسشنامه و با در نظر گرفتن طیف پنج نقطه ای لیکرت و 3 عوامل مربوط به مدل پیشنهادی، موانع موجو د در سر راه تجارت الکترونیکی در زمینه صادرات فرش دستباف ایران مشخص و با ارائه راه کارها و پیشنهاداتی برای صادرکنندگان فرش، قدمی هر چند کوچک و ناچیز در جهت رشد و اعتلای این کالای ارزشمند در جهان و دستیابی به موقعیت از دست رفته آن، حاصل شود . در نهایت موانع ت جارت الکترونیکی در زمینه صادرات فرش دستباف ایران به ترتیب اولویت به صورت زیر تعیین شدند : ۱‐ مشکلات و موانع مربوط به زیرساختار اطلاعاتی ۲‐ مشکلات مربوط به زیرساختارهای قانونی، حقوقی و امنیتی ۳‐ مشکلات و موانع زیرساختار انسانی، آموزشی، فرهنگی و رفتاری ۴‐ مشکلات مربوط به زیرساختارهای گمرکی، بازرگانی و مالیاتی ۵‐ مشکل اینترنت ۶‐ مشکلات مربوط به زیرساختارهای فنی و سخت افزاری ۷‐ مشکلات مربوط به زیرساختارهای مالی و نرم افزاری. %U https://pajooheshnameh.itsr.ir/article_13779_ab6888a721aedd551222ea14c724f4ff.pdf