%0 Journal Article %T اعتماد الکترونیکی: بررسی نقش تجربه خرید اینترنتی و دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و مکانیز مهای ایجاد امنیت %J پژوهشنامه بازرگانی %I موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی %Z 1735-0794 %A لطیفی, فریبا %A مومن کاشانی, نوشین %D 2015 %\ 07/01/2015 %V 14 %N 55 %P 235-267 %! اعتماد الکترونیکی: بررسی نقش تجربه خرید اینترنتی و دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و مکانیز مهای ایجاد امنیت %K اعتماد الکترونیکی / اعتماد برخط / تجارت الکترونیکی %R %X موفقیت در تجارت الکترونیکی به عوامل زیادی بستگی دارد که یکی از مهمترین آنها، اعتماد است. پژوهش ها نشان می دهند نبود اعتماد، از موانع اصلی موفقیت فروشندگان الکترونیکی و مهمترین عامل بازدارنده برای مشارکت مشتریان در تجارت الکترونیکی است . از این رو، ایجاد اعتماد در مشتریان، یکی از موضوعات چالش برانگیز برای فعالان در حوزه تجارت الکترونیکی محسوب می شود . از طرفی، اعتماد مشتری ان، خود متاثر از عوامل گوناگونی است. در این مطالعه ضمن تبیین اهمیت اعتماد مشتریان در تجارت الکترونیکی، بر سطح دانش مشتری نسبت به کاربری اطلاعات و » و « تجربه خرید اینترنتی » دو عامل از بین عوامل موثر بر اعتماد الکترونیکی، تمرکز شده اس ت و با « مکانیزم های ایجاد امنیت انجام مطالعه میدانی اثر این عوامل بر اعتماد مشتریان ایرانی به صورت تجربی مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته است. نتایج مطالعه نشان می دهد که هر دو عامل مذکور، بر سطح اعتماد مشتریان ایرانی موثر می باشد %U https://pajooheshnameh.itsr.ir/article_13738_a358967433c5e6962cfca5a23820cf2d.pdf